Yeni eklenen yazıların mailinize gelmesi için mail adresinizi yazmanız yeterli

6 Aralık 2009

Nokia Yazılım Güncelleme

Telefonumuzun mevcut yazılımını ana ekranda iken *#0000# tuşlayarak öğrenebiliriz.

Yazılım güncelleme, birkaç yıl öncesine kadar sadece teknik servislerde yapılabilen, cihazınızda bir sorun olmadığı durumlarda çok da ihtiyaç duyulmayan bir şeydi.
Nokia'nın yazılım güncelleme programını kullanıma sunmasıyla bu iş teknik servise gitmeye gerek kalmadan kendi başımıza halledebileceğimiz bir duruma geldi.
Yazılım güncellemenin amacının telefonumuza yeni özellikler kazandırmak,mevcut yazılımın hatalarını gidermek ve performansını arttırmak olduğunu söyleyebiliriz.

Nokia'nın periyodik aralıklarla yayınladığı bu ücretsiz yazılım güncellemelerini telefonumuzun modeline göre 2 şekilde yükleme imkanımız bulunuyor:

Uzaktan güncelleme(FOTA)

Nokia telefonların bazılarında yer alan bu özellik bilgisayara ihtiyaç duymadan internet üzerinden telefonumuzu güncellememize imkan veriyor.
Bu sistemde güncelleme dosyasını internet üzerinden direk telefona indirip kuracağınız için , yüksek bir fatura ödemek istemiyorsanız telefonunuzun wi-fi özelliğini kullanmanız yerinde olacaktır.

PC ile Güncelleme

Tüm Nokia telefonlar tarafından desteklenen nokia software updater yazılımını kullanarak bilgisayar üzerinden güncelleme işlemini gerçekleştiriyoruz.

Bu yöntemde önce şuradan telefon modelimizi seçiyoruz.
Daha sonra açılan sayfada programın hangi dilde kullanmak istiyorsak onu seçip download'a tıklıyoruz.
Nokia Türkiye sitesinden de bu programı indirmek mümkün fakat orada bazı nokia modelleri yer almadığı için ben Avrupa sitesinin linkini vermeyi daha uygun buldum.
Türkiye sitesi gelişmeleri bir adım geriden izliyor.
Nokia PC Suite ve diğer programların güncel versiyonları için de Avrupa sitesini takip etmenizi öneriyorum.

Programı indirdikten sonra bilgisayara kuruyoruz.
Daha sonra telefonumuzu data kablosu aracılığıyla bilgisayara bağlıyoruz.
Data kablosunu bağladıktan sonra telefonda PC suite modunu seçiyoruz.
Ekrandaki yönlendirmeleri izleyerek işlemi tamamlıyoruz.

Güncellemeye başlamadan önce telefondaki tüm verilerinizi (rehber,mesajlar,notlar,fotoğraflar vs. ) yedeklemeyi unutmayın.
Ayrıca telefonun şarjının da sizi yarı yolda bırakmaması için tam olması gerekiyor.

Güncellemeyi ana hatlarıyla bu şekilde açıkladıktan sonra nokia destek sitesinde yer alan sorulardan bazılarını da buraya ekliyorum.

Telefon yazılımımı ne kadar sıklıkla güncellemem gerekir?
Telefon yazılımınızı güncel tutmak ya da karşılaşabileceğiniz potansiyel bir işletim sorununu gidermek için yaklaşık olarak ayda bir güncellemeleri denetlemeniz tavsiye edilir.
Güncelleme ne kadar sürüyor?
Uzaktan güncelleme:

Kurulum paketini uzaktan yüklemek yaklaşık 4-5 dakika sürebilir. Kurulum işlemi 5–15 dakika sürer ve bu süre esnasında telefonunuz çalışmaz: görüşme yapamazsınız, mesaj gönderip alamazsınız, diğer telefon işlevlerini gerçekleştiremez ya da kurulum işlemini durduramazsınız. İlerlemeyi takip etmek için bir durum çubuğu görüntülenecektir.
PC ile Güncelleme:
Nokia Yazılım Güncelleyici kurulum paketini yüklemek, geniş bant üzerinden yaklaşık 5 dakika sürer. Kurulum başka bir 2 dakika daha alır, buna ilaveten PC yeniden başlatma süresi de vardır. Hafıza kartı yedeklemesi yaklaşık 2 dakika sürer. Güncellemeler yaklaşık 20 dakika alır. Hafıza kartının yeniden yüklenmesi ve cihazın yeniden başlatılması da başka bir 2 dakika alır. Tahmini toplam süre = 30 dakika.

Güncelleme sırasında telefonumun ekranı gidiyor, bu normal mi?
Evet, güncelleme sırasında telefon ekranı gidebilir. Bu esnada ürünün bağlantısını kesmeyin. Nokia Yazılım Güncelleyici “Yazılım güncelleme tamamlandı” dedikten kısa bir süre sonra telefon ekranının normale dönmesi gerekir.
Telefonumun pili, yükleme ya da kurulum esnasında biterse ne olur?
Telefonunuzu şarj cihazı kullanarak bir güç kaynağına takmanız ve/veya güncellemeye başlamadan önce telefon pilinizin yeterli derecede şarj edilmesi şiddetle tavsiye edilir.

Yükleme aşamasında eğer güç kesilirse, ya işleme yeniden başlamanız ya da telefonunuzu bir Nokia Servis noktasına götürmeniz gerekir. Eğer uzaktan güncelleme yapıyorsanız ve güç kurulum aşamasında kesilip ardından yeniden geldiyse (örneğin: telefonunuzu bir güç kaynağına takarak) işlem güç kesiminden önceki noktadan devam etmelidir.
Eğer bir dizüstü bilgisayar üzerinden güncelleme yapıyorsanız, dizüstü bilgisayarınızı bir güç kaynağına bağlamanız şiddetle tavsiye edilir.
Karşılabileceğiniz Sorunlar

PC ile Güncelleme:
“Desteklenen telefon bulunamadı” Bunun nedenleri şunlar olabilir:
  • Telefon düzgün biçimde bağlı değil (telefon ekranında “USB bağlı” simgesinin olması ve PC Suite USB modunun seçilmesi gerekmektedir).
  • Telefon, PC ile düzgün iletişim kurmamış (Nokia Yazılım Güncelleyici’yi kullanmak için telefonun “uyanık” olması gerekir. Birçok telefon “uyur” durumdayken güncellenmez.
  • Telefon modeli Nokia Yazılım Güncelleyici tarafından desteklenmiyor. .
  • Model türü (ör: operatör varyansı) Nokia Yazılım Güncelleyici tarafından desteklenmiyor.
  • İnternet bağlantısı yok ya da bağlantı bir güvenlik duvarı tarafından engellendi.
“Yazılım güncelleme mevcut değil.”
  • Bu, belirli ürününüz için piyasada mevcut yeni bir yazılım sürümü olmadığı anlamına gelir. Nokia birçok farklı varyans üretmektedir (farklı ülkeler ve farklı diller için) ve tüm varyanslar güncellenmiş yazılıma sahip değildir. Tüm varyansları mümkün olduğunca hızlı güncellemek önceliklerimizden biridir ve gecikme için özür dileriz. Lütfen tüm operatörlerin piyasadaki en son yazılım sürümlerini uygun bulmadığını unutmayınız. Ancak yeni yazılım ileriki bir tarihte piyasaya sürülebilir, o yüzden daha sonra yeniden kontrol ediniz.
"Yazılım güncelleme başarısız.” Bunun nedenleri şunlar olabilir:
  • SIM kart taklı değil – lütfen bir SIM kart takın.
  • Güncelleme esnasında güç ya da İnternet bağlantısı kesildi. Güncelleme başarılı olmuş olabilir. Pili çıkarın ve eğer yazılım güncellenmemişse yeniden deneyin. .
  • Cihaz "Çevrimdışı" modunda – lütfen güç düğmesine kısa basarak "Genel" modunu seçin.
“Şarjı takın.”
  • Pilin şarjı yeterli değil. PC güncellemenin başlaması için lütfen telefonunuzu bir şarj cihazına bağlayın.
“Dahili modül hatası.”
  • Bu hata mesajı Nokia Yazılım Güncelleyicideki problemlerle ve bazı dosyaların Microsoft modülü tarafından kurulum esnasında kaydedilme biçimiyle ilgilidir. Bu problemi yaşarsanız, Nokia Yazılım Güncelleyiciyi PC'nizin Kontrol Paneli> Program Ekle/Kaldır yolunu kullanarak kaldırın ve sonra Nokia Yazılım Güncelleyiciyi tekrar yükleyin.
Güncelleme yaptıktan sonra telefonu açtığınızda ''hafıza kartında güvenilmeyen yazılım bulundu'' uyarısı alıyorsanız çözümünü burada anlatmıştım.

Son olarak yazılım güncellemenin riskli bir işlem olduğunu belirtmek isterim.
Güncelleme sırasında oluşabilecek bir hatadan dolayı teknik servise gitmeniz gerekebilir.
Ben telefonumda bir sorun olmadığı durumlarda güncelleme yapmayı pek tercih etmiyorum.
Eğer telefonunuz aşırı yavaş çalışıyor ve hata mesajları veriyorsa telefonu teknik servise götürmeden önce yazılımını güncelleyerek düzeltme şansınız var.

Yazının son derece meraklısına özel olduğunun farkındayım :)
Yine de birilerinin işine yarayabileceğini düşündüğüm için olabilecek en basit haliyle açıklamaya çalıştım.
Nokia telefonunuzla güzel günler geçirmenizi dilerim...

4 yorum:

merhaba ben n8 sahibiyim ve 3 gündür telefonumu güncellemekle uğraşıyorum nokia suite programından yeni çıkan belle sürümüne yükseltmek istiyorum ama yükleme 1 saat sonra bile bitmiyor bunun nedeni ne olabilir ? ne yapmam gerekiyor ne olur yardım

Merhaba.Telefondan güncelleme yapmayı deneyebilirsiniz.

peki telefondan nasıl güncelleme yaparım anlatırsanız çok memnun olacağım lütfen yardım edin...

Konuyla ilgili detaylı bilgi için:

http://www.nokia.com.tr/destek-ve-yazilim/urun-destegi/telefon-yazilim-guncellemesi

Yorum Gönder

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More